Neem een kijkje!
|
|
|
Dagverloop7u30-9u30: Alle kindjes en ouders worden ontvangen. De kindjes kunnen vrij spelen in de verschillende speelhoeken.
9u00: De jongere baby's doen een dutje in de voormiddag, terwijl er tijd is voor de grotere kindjes om leuke activiteiten te doen. Zoals bv. buiten spelen, in de zandbak, verstop- en zoek spelletjes, plasticine, dansen, een knutselactiviteit,... 11u00: Aan tafel! De baby's krijgen groentepap en de peuters kunnen smullen van een lekkere en gezonde maaltijd. We laten de kindjes zo zelfstandig mogelijk eten. 11u30: Na het eten beginnen de oudste baby's aan hun middagdutje. De peuters blijven nog even spelen. 12u00: Als ook alle peuters klaar zijn om te gaan slapen lezen we samen nog een boekje in de zetel. 12u-14u: Wanneer de meeste kindjes slapen, is het quality-time voor onze kleinste baby's! 14u: alle kindjes worden op hun eigen tempo wakker en verzorgd. 15u: Na een goed dutje is het tijd voor een vieruurtje. De baby's krijgen fruitpap en de peuters stukjes fruit. Dit wordt aangevuld met met boterhammetjes, havermoutpap, yoghurt, bananenbrood,... 16u-17u30: De kindjes worden opgehaald. Ondertussen kunnen ze nog (buiten) spelen, is het voorlees- of puzzeltijd, word iedereen nog een laatste keer verzorgd, doen baby’s nog een laatste dutje en zo is iedereen klaar om naar huis te gaan. Het dagverloop dat hierboven beschreven staat heeft vooral betrekking op de kinderen vanaf 1 jaar. In Het Nest streven wij ernaar om het ritme van elk kind te volgen. De kleinere baby's bepalen hun dagverloop met rust, voedings- en speelmomenten dus zelf.
|
Pedagogische begeleiding
In Het Nest spelen, eten, slapen en verzorgen we niet alleen, maar hebben we oog voor de volledige ontwikkeling van uw kind. Zowel op motorisch-, cognitief-, verbaal-, emotioneel- als sociaal vlak. We werken via een combinatie van vrij spelen, ontdekken en experimenteren in de verschillende speelhoeken of de tuin, en wisselen dit af met geleide activiteiten.
Hierbij observeren we de interesses van de kinderen en de betrokkenheid tijdens het spelen. Ook hebben we aandacht voor het bevorderen van de zelfstandigheid en het zelfvertrouwen. We halen inspiratie uit onze opleidingen en uit verschillende inspirerende pedagogische stromingen, zoals Reggio-Emilia, Emmi Pikler en Ervaringsgericht werken in de kinderopvang.
Het volledige pedagogisch beleid vindt u hieronder.
Hierbij observeren we de interesses van de kinderen en de betrokkenheid tijdens het spelen. Ook hebben we aandacht voor het bevorderen van de zelfstandigheid en het zelfvertrouwen. We halen inspiratie uit onze opleidingen en uit verschillende inspirerende pedagogische stromingen, zoals Reggio-Emilia, Emmi Pikler en Ervaringsgericht werken in de kinderopvang.
Het volledige pedagogisch beleid vindt u hieronder.